Adı Mutluluk

Mutluluğun Peşinde | 2018

2018 benim için her şeyiyle güzel bir yıl oldu. Hayatımın en yoğun, en yorucu, en inişli çıkışlı ama en üretken, en eğlenceli ve en güzel yılıydı. 2018 hedeflerimin hepsine ulaşamasam da benim için en değerli olanları başarmışım aslında. Önemli olan da bu 🙂

Barselona’ya gittim ve dünyaları yedim!

Almanya‘dan sonra gittiğim ikinci ülke İspanya oldu. Kuzenimin ‘uçak biletlerinde indirim var hadi gel seninle Barselona’ya gidelim!’ teklifi ve babamın uçak bileti sponsorluğu ile kendimi Barselona’da buldum. Dünyaaaaları yedim, bir Irish Pub‘da Guinness içip Saint Patrick’s Day‘i kutladım ve Sagrada Familia‘yı gezdim!

Barselona‘da yiyip içtiğim her şey bu yazıda; Barselona yeme & içme rehberi
Processed with VSCO with a6 preset

İlk gün, telefonumda internet olmadığı için ve bütün wifi bağlantıları maile veya facebook adresinize gelen kodla çalıştığı için kuzenimi geleneksel yöntemlerle bulmam gerekti; HARİTA! Otele eşyalarımı bırakıp, haritadan free walking tour’un buluşma noktasını buldum, hatta uçağın rötarına ve internetsizliğime rağmen tam 15.00’da buluşma saatinde, herkesten önce oradaydım! Daha kuzenim bile gelmemişti 🙂

Barcelona anılarımı sıfırdan kendim yaptığım defterime yazdım!

Önceki yaz oturup kağıtları dike dike kendi defterimi yapmıştım. Barselona’ya gidip gelince oradan topladığım anılarla defterimi doldurmaya başladım!

Barselona’da Gaudi’ye aşık oldum!

Casa Battlo’yu görünce Park Güell’i gezince Deli Gaudi’ye aşık olmuşum!

Casa Battlo
Çok yorgun ama çok mutlu! Park Güell’i gezdikten sonra biz

Dijital Mutfak’ta staj yaptım!

Dijital Mutfak, aslen bir dijital reklam ajansı. İzmir’de sosyal medya eğitimleri ararken DM’ın aylar önce paylaştığı stajyer ilanını görüp mesaj atmıştım. Şansıma o dönemde işleri yoğundu ve bir metin yazarına ihtiyaçları vardı. Final haftam yaklaşıyor olmasına rağmen staja başladım! Vaktim oldukça gittim, içerik oluşturmalarına yardım ettim, çoğunlukla metin yazarlığı yaptım. Diyetetik okumama rağmen bir reklam ajansında staj yapmak benim için çok farklı bir deneyimdi. Kurucuları Kübra ve Feyzan, gerçekten hem ablalık yaptılar hem de yol gösterdiler.

Lavanta Kokulu Köy’e gittik //

Lavanta Kokulu Köy yazım burada.

// Yoga derslerine başladım!

Originn Coworking Space’te @elifityoga‘nın yoga derslerine katıldım. Tam da ihtiyacım olan dönemde Elif’in enerjisi o kadar iyi geldi ki hala vaktim oldukça gidiyorum derslere 🙂

bisssürü yulaf yedim!

Kaldığım yurt fakülteye 5 dakika mesafede olunca, 9.30daki derse 9da kalkıp kahvaltısız gidip öğlen yurda gelip en çabuğundan yulaf ezmesi pişirip yeme alışkanlığı edindim :p

+ Yurt ne kadar yakın olursa olsun derse daima geç kaldım!

ballı tarçınlı fıstık ezmeli :p en sevdiğim kahvaltı oldu!

// hayatımda hiç çalışmadığım kadar çok ders çalıştım!

3. sınıf dersleri #partyhard çıkınca, sınav haftalarında gece gündüz ders çalıştım. Deli gibi ders çalıştım ama yine de ucu ucuna geçtim..

// Urla Enginar Festivali’ne gittim!

Enginar dolması, enginarlı boyoz ve enginarlı pizza yedim!

~ farklı aromalı ve orijinli kahveler denedim;

Tuck’ta Poka’da Paco’da Uggla’da Baristocrat’ta farklı farklı kahveler denedim!

Bornova’da Nitelikli Kahve Peşinde

~ Antalya’ya kendi evimize taşındık!

Babam emekli oldu ve kendi evimize – Antalya’ya taşındık.

// Kendi kitaplığımı oluşturdum!

Uzun zamandır lojmanda yaşıyorduk ve ben yılın büyük bir kısmını yurtta geçirdiğim için odamda düzenim yoktu. Antalyaya kendi evimize taşınınca yaptığım ilk şey kitaplık alıp düzenlemek oldu. Annemlerin ve kardeşimin kitaplarından ayrı sadece kendi kitaplarımdan oluşan ve anılarımla süslediğim bir kitaplığım oldu!

~ Burdur/ Gölhisar’da Kibyra Antik Kenti’ni gezdim!

Bayramda Köy – Burdur Kibyra Antik Kenti yazım

+ kanoya bindim ve Ölmeden Önce 100 listemden bir maddenin üstünü çizdim!

Kano maceramız ve Ölmeden Önce 100 listem

~ önceden hiç fark etmediğim şeyler gördüm //

#kirkit hikayesi burada
Çanaklık

yeni zarflar tasarladım //

Dedemlerin evinden bulduğum eski faturalar ve otobüs fişleri, annemin eski tarif kitabı, aliexpressten aldığım damgalar ve washi tapeler, babamın getirdiği kraft zarflarla birleşti ve bunlar ortaya çıktı;

tasarladığım diğer zarflar; instagram’da @kederlikavun hesabımda öne çıkarılan hikayelerimde!

~ farklı ülkelerden kartpostallarla koleksiyonumu genişlettim!

Yeni ülkelerden bazıları; Yunanistan, Şili, Nepal, Vietnam, Tunus. Şu anda 72 ülkeden 208 kartpostalım var!

1000 Kitap yolculuğuna başladım //

Yolcuğumun hikayesi burada: 1000 Kitap Yolculuğu

V60 aldım, kahve demleme deneyimini bir üst seviyeye taşıdım // Küto ile tanışın!

Hario V60’nin yerli çakması Kütahya Porselen V60 aldım. Adını da Hario’dan esinlenerek ‘Küto’ koydum. Evladım gibi seviyorum!

Kampüsün dibinde ikea olunca, öğlen aralarında çok eğlendik;

Pek anlaşılmıyor ama, aslında bir çadırın içindeyiz 🙂 Oyuncakların olduğu bölümde yerde minicik bir çadır görüp iki kişi sığmaya çalıştık 😛

Ege Girişimcilik Topluluğu’na üye oldum ve aktif olarak görev almaya başladım //

Üniversitede bir topluluğa üye olup yönetimde görev almak veya aktif üyelerden biri olup etkinliklerde görev almak liseden beri çok istediğim bir şeydi. Daha önce fotoğrafçılık, sinema, gezi vb topluluklara katılmıştım ama ya topluluk aktif değildi ya da benim içime sinmemişti. Bu sene üşengeçliği bir kenara bırakıp, geçen dönem etkinliklerini görüp takibe aldığım @egegirisimcilik‘in tanışma toplantısına gittim. Ben nasıl aktif görev alırım diye düşünürken, toplantı sonrası çeşitli koordinatörlüklere katılmak isteyenlerin isim yazdırabileceğini söylediler. Hemen koştum, sosyal medya ve iletişim koordinatörlüğüne adımı yazdırdım. O zamandan beri de her hafta çarşamba günü toplantı yapıyoruz, topluluğun bloguna yazılar yazıyoruz ve sosyal medya hesaplarını yönetiyoruz. Benim daha önce staj yaptığım Dijital Mutfak ile beraber EGT ekibi olarak bir sosyal medya eğitimi düzenledik. Hayatımda ilk defa bir etkinlikte görev aldım, hatta etkinlik benim sayemde gelişti. Gerçekten çok mutlu oldum! Aşağıdaki fotoğrafı da eğitimi konuşmak için Tost-Art Bostanlı‘ya gittiğimizde çekildik;

// Merkez mutfak stajında kafalar iyi;

bol bol #starbucksing yaptım //

vejetaryen oldum //

Zaten az olan et tüketimimi iyice azaltmış olsam da Cowspiracy, Food inc gibi belgeselleri izleyince tamamen vejetaryen oldum. Vegan arkadaşım pinquitte ile İzmir’in ilk vegan cafesi Yaşam Cafe’ye gittim. Yazısı burada: Saturdaying with pinquitte 9.12.18

Processed with VSCO with a6 preset

// İzmir’de ilk defa lokma kuyruğuna girip lokma yedim!

Hamurişinden uzak durmaya çalıştığım için kokusuna direnip önünden hızla geçip gitmiştim lokma dağıtanların. Bir gün seminerden çıkmış kampüste yürürken lokma dağıtıldığını gördüm ve bir anda lokma yemek istedim nedense, yanımda arkadaşım olmasa muhtemelen yine yemezdim ama iyi ki yemişim tadı HARİKAYDI!

Okulun son günü çocuklar gibi şendik!

Okulun son yılında, toplam 4 stajımız var. Güz döneminde TBS ve çocuk stajlarını tamamladık!

Ben gece sadece beş saat uyuduğum için sınav sonrası yurda gidip yatma derdindeydim. Aslında Hilal de öyleydi ama hülya’nın enerjisi yerindeydi 😛 Önce Hilal’e gittik, pizza locale’den pizza sipariş edecektik ama saat daha 10.30’du ve pizza locale açılmamıştı. Bir saat beklesek de daha fazla dayanamayıp eskiden Şifa Üniversitesi’nin olduğu yerdeki Cafe Papaya’ya gittik. Hilal’le Hülya eskiden Şifa’da okuyordu ve dönem başından beri ne zaman pizza muhabbeti geçse hep Papaya’nın pizalarını övüyorlardı. Hilal’in evine yakın olunca yürüyerek gitmeye karar verdik. Sonra yol üstünde bir park gördük, benim çok sevdiğim salıncaklardan vardı. Biraz orada eğlenip Papaya’ya gittik. Sonra Ege Perla’daki Starbucks’a uğradık. Oradan çıkmış otobüs durağına giderken Ege Perla’nın yanındaki muazzam parkta biraz daha eğlendik – trambolinde zıpladık, tepelere tırmandık, halatla kaydık! Otobüsü de kaçırdık..

Bundan tam 1 yıl sonra, 2019 yazısında görüşmek üzere!

3 okuyucu bu yazıyı sevmiiiş!